>

Nieuwe klant

Hoe werkt adverteren bij BrandDeli?

BrandDeli vertegenwoordigt in Nederland de sterke mediamerken 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MyChannels, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC, VICELAND en Twitter. Middels deze mooie combinatie van merken biedt BrandDeli iets unieks voor iedere doelstelling en elke doelgroep.

Platformen

Televisie is zeer sterk in het snel opbouwen van bereik binnen een doelgroep en is het ideale medium voor massabereik. Met veertien sterke televisiemerken realiseren we een hoog en gericht bereik binnen elke doelgroep.
Content wordt tegenwoordig op veel verschillende manieren geconsumeerd, wat ook kansen biedt voor adverteerders. De combinatie van TV en online video levert positieve synergie-effecten op. Ons online portfolio bestaat uit meer dan 70 websites en apps. Het portfoliobevat veel premium videocontent en bestaat uit onder andere de online platformen van de televisiezenders, het influencer platform MyChannels, Twitter en de verschillende websites van VICE en De Persgroep.

Nieuwe klant

Doelgroepen

Een van de krachten van BrandDeli is dat deze merken en platformen gecombineerd worden om een groot en gericht bereik in jouw doelgroep te realiseren, of dit nou Mannen, Vrouwen, Millennials of Kids zijn.

Doelstellingen

Naamsbekendheid, conversie, product- en merkintroducties, dit zijn enkele voorbeelden van de doelstellingen waar BrandDeli zich dagelijks voor inzet. Afhankelijk van de doelstelling zoeken we samen met jou de juiste mediamiddelen.
Nieuwsgierig? Hier zijn enkele succesvolle cases te vinden van eerdere samenwerkingen met een focus op conversie en naamsbekendheid.

Adverteren op televisie?

Adverteren op televisie kan zowel met een klein budget als een groot budget.
Met een budget van bijvoorbeeld €10.000,- is het al mogelijk om miljoenen mensen te bereiken.
Ons grote en diverse portfolio aan merken en platformen zorgt ervoor dat we dit bereik zeer gericht in jouw doelgroep kunnen realiseren.
Heb je nog geen beeldmateriaal of commercial? Geen probleem, ons in-house concepting & productie team helpt je graag verder bij het bedenken en produceren van je commercial.

Nieuwe klant

Begrippen

Voor wie adverteren op televisie nieuw is kan het zijn dat er enkele nieuwe begrippen voorbij komen, zoals een GRP en een gemiddelde contactfrequentie. Hieronder geven we een beknopte uitleg van enkele veelvoorkomende televisiebegrippen:

GRP: bij adverteren op televisie wordt ingekocht en afgerekend op basis van GRP’s, wat staat voor Gross Rating Point. Eén GRP representeert 1% bruto bereik binnen een aangegeven doelgroep (bij bruto bereik is de zogenaamde doublure niet verwijderd).

Netto bereik: in tegenstelling tot bruto bereik, wordt bij netto bereik de doublure wel verwijderd. Het netto bereik van een reclamecampagne is het aantal personen uit de doelgroep dat tenminste éénmaal met de reclameboodschap is geconfronteerd. Het netto bereik kan zowel in absoluten als in procenten worden uitgedrukt.

Gemiddelde contactfrequentie: De gemiddelde contactfrequentie geeft aan hoe vaak de bereikte mensen de commercial gemiddeld hebben gezien. Door het netto bereik met de gemiddelde contactfrequentie te vermenigvuldigen krijgt men het bruto bereik (en dus de GRP’s).

 

Nieuwe klant

Gemiddelde contactfrequentie berekenen:

Een voorbeeld: een reclamecampagne heeft 50% bereik gerealiseerd binnen de doelgroep 20 t/m 34 jarigen. Deze bereikte 20 t/m 34 jarigen hebben de commercials gemiddeld 5 keer gezien. Voor het berekenen van het bruto bereik (de GRP’s) is dan de volgende formule van toepassing:
Netto Bereik * Gemiddelde Contactfrequentie = Bruto Bereik
oftewel

50 * 5,0 = 250
Effectief bereik: In tegenstelling tot de voorgaande begrippen kan de definitie van effectief bereik verschillen per campagne. Het effectieve bereik is het bereik waarvan men verondersteld dat het een communicatie-effect oplevert. Wat effectief is hangt van verschillende factoren af, zoals de doelstelling van de campagne, de boodschap van de campagne, de adverteerder, het product, het type uiting, etc. Het kan bijvoorbeeld zijn dat men gemiddeld genomen een bepaalde uiting na drie keer zien onthoudt, terwijl dat voor een andere uiting op vijf keer ligt. We denken uiteraard graag mee met de definitie van effectief bereik voor jouw campagne.

Advies op maat

Ben je nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden om te adverteren? Neem dan contact op met het team Business Development.
We komen graag een keer langs voor advies op maat.

Vraag@branddeli.nl
Of bel/whatsapp naar: 06 20 21 80 27