>

Guess Who’s Back?

Guess Who’s Back?

Op 4 april werd tijdens een pers-event bij BrandDeli de nieuwe campagne voor de asperge onthuld. Tevens was dit het startsein van het seizoen voor de witte asperge. De commercial, die BrandDeli samen met Initiative en Het Nederlands Asperge Centrum heeft ontwikkeld, is gericht op een nieuwe doelgroep: een video onder begeleiding van herkenbare muziek met de jaren 90 als inspiratie moet de groente hip maken onder een jongere doelgroep boven de rivieren.

Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ onder de aandacht te brengen op tv. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)! Om ervoor te zorgen dat de (aspirant) gebruiker de asperge bovenaan de boodschappenlijst zet, hebben BrandDeli & Initiative een concept bedacht met als boodschap: ‘Ze zijn er weer, voor iedereen’, waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen.

De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Deze commercial is een ode, een manifest waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep gaat verleiden.

Anne-Marleen Cornelissen, Creative Strategist van BrandDeli: “Muziek zorgt voor een grotere emotionele betrokkenheid bij de doelgroep en resulteert in een betere reclameherinnering en herkenbaarheid. Wij hebben gekozen voor een out-of-the-box muziekconcept gebaseerd op een nummer van Eminem uit de jaren ’90 om een positieve herinnering bij de doelgroep op te wekken.”

Anita Hoebe, Client Service Director Initiative: “We hebben gekozen om voor deze mooie uitdaging, waarop we gebriefd werden door het aspergecentrum, de samenwerking met BrandDeli op te zoeken. Door hun sterke bundeling van creatie en media lukt het om met het beschikbare budget een impactvolle onderscheidende campagne neer te zetten.”

Meer cases

24Kitchen’s Recepten Battle met Verstegen kruidenblends inspireert tot kookvariatie

Twitter In Stream Video Sponsorship Campagne

Moderne familierecepten met Blue Band in Food(ies)-umfeld