>

Proef Het Boerenleven

Proef Het Boerenleven

Bij de relaunch van Campina Boer&Land naar Campina Biologisch, hebben we de consument duidelijk gemaakt dat dit deel van onze portfolio Biologisch is. De focus in communicatie lag op de herkomst van onze biologische producten (“met passie gemaakt door Nederlandse Boerenfamilies”). We weten dat de consument “met passie gemaakt door boerenfamilies” erg linkt aan authenticiteit en daarmee lekkere smaak. Hier zien we onderscheidend vermogen versus onze concurrentie en hier willen we het komende jaar dan ook de nadruk op leggen in communicatie.

Om Campina Biologisch nog vaker op het boodschappenlijstje van de consument te krijgen:
• Willen zij inspelen op de groei van het aantal kleinere huishoudens
• Die op zoek zijn naar volle zuivelproducten om echt van te genieten
• In toegankelijke smaken om lekker mee te variëren.

BrandDeli is gevraagd om de communicatiecampagne te ontwikkelen.

Hiervoor creëerden wij een branded content concept, waarin topkoks Freek & Guillaume, eigenaren van succesvolle restaurants, de hoofdrol spelen.

“Freek & Gui proeven het boerenleven” door zelf mee te lopen als Campina Biologisch-boeren!

Freek van Noordwijk en Guillaume de Beer leren van drie verschillende boerenfamilies hoe het er aan toe gaat op de Campina Biologisch-boerderijen. Zij leren wat deze families dagelijks doen en wat biologisch ondernemen nou écht betekent wanneer het om zuivel gaat. De boeren leggen alles haarfijn uit. Als bedankje koken Freek & Guillaume op de boerderij voor de families zes overheerlijke gerechten met Campina Biologische boerenyoghurt.

Deze campagne is omgezet tot een strategische on-air distributie op 24Kitchen met 3 afleveringen van 120” en de 60” versies op het RTL BrandDeli-netwerk en zorgt voor optimaal bereik en verhoging van awareness onder de doelgroep boodschappers 25-54 jaar. Daarbij geeft 24Kitchen een push aan de awareness door posts op social media en de nieuwsbrief en zijn de recepten te vinden op 24kitchen.nl. Alle content en de recepten worden ook gedistribueerd op de owned kanalen van Campina Biologisch.

Het concept “Freek & Gui proeven het boerenleven” wordt gevangen in prachtige, lange videostories, met een goede dosis humor maar óók interessante weetjes én heerlijke inspiratie!

Meer cases

Twitter In Stream Video Sponsorship Campagne

Secrets of Center Parcs

Met Optimel kan het wél