RTL BrandDeli, Comedy Central en BURGER KING® haken in op The Roast met limited edition WHOPPER®

RTL BrandDeli, Comedy Central en BURGER KING® haken in op The Roast met limited edition WHOPPER®

The Comedy Central Roast komt er weer aan en dit jaar is Ali B. de ‘roastee’.  BURGER KING® is als partner verbonden aan het event. Om deze partnership ook in de restaurants zichtbaar te laten zijn, werd een speciale, limited edition Roast WHOPPER® gelanceerd, in samenspraak met onder meer RTL BrandDeli, Vizeum en Comedy Central (ViacomCBS).

Ultieme brand fit
BURGER KING® heeft zich dit jaar voor het eerst verbonden aan The Comedy Central Roast en dat is de ultieme brand fit. Want wie anders roast er beter burgers dan BURGER KING®? Het is een mooie samenwerking tussen vier partijen: BURGER KING®, mediabureau Vizeum, Comedy Central (ViacomCBS) en RTL BrandDeli. Esther van de Graaf, Marketing Manager van BURGER KING® Nederland: ‘We waren er eigenlijk heel snel uit: onze meest iconische burger, de flame-WHOPPER®, moest centraal staan binnen het concept.’

Als resultaat ontstond de limited edition ‘The Comedy Central Roast WHOPPER®’: een extra cheesy, extra spicy WHOPPER® – denk aan veel kaas, jalapeños die in je mond branden en ‘angry onions, alle ingredienten voor een goede roast –  met uiteraard de originele flame roasted burger als basis. Dat past goed bij de bestaande slogan ‘We only roast the ones we love’ die omgetoverd werd naar ‘We only FLAME roast the ones we love’.

Social content
De limited edition Comedy Central Roast WHOPPER® is inmiddels verkrijgbaar bij alle 67 BURGER KING® restaurants in Nederland. De komende weken wordt The Comedy Central Roast WHOPPER® geactiveerd met billboards en promo’s. Daarnaast ontwikkelde ViacomCBS in samenwerking met RTL BrandDeli, social content met stand-up comedian, tv-presentator en Comedy Central gezicht Edson da Graça: Edson mocht als eerste al The Comedy Central Roast WHOPPER® proeven https://www.facebook.com/watch/?v=439003046818711 en omschrijft hem als ‘een no fucking mercy burger’. Hij duikt ook op aan de ingang van de BURGER KING® drive-thru waar hij mensen die aan komen rijden laat kiezen: durf je de drive-thru roast aan of neem je toch maar gewoon de ‘normale’ drive thru? De dappere mensen die voor de roast kiezen verdienen sowieso de limited edition Roast WHOPPER® én zien zichzelf terug op de sociale kanalen en het YouTube-kanaal van Comedy Central.

Social bureau Merkle bedacht een speciaal Instagram filter waarin wordt gevraagd hoe groot je mond is voor het eten van The Roast WHOPPER®. Deze foto kon je, voorzien van de tag @burgerkingnl, op je Instagram account plaatsen waarna je kans maakte op het winnen van kaartjes voor de opnames van The Comedy Central Roast of Ali B.

Vertrouwen
Dyonne Brunings, Business Development Manager van RTL BrandDeli: ‘Vanaf het eerste gesprek was al duidelijk dat deze samenwerking er ging komen. ‘Het concept van de Roast Whopper als antwoord op de briefing is dan ook echt tot stand gekomen door de open communicatie en vertrouwen tussen alle partijen’. Ook Esther van de Graaf ziet BURGER KING® en The Comedy Central Roast als een natuurlijke match. ‘Onze merken passen intrinsiek heel goed bij elkaar en ik ben heel trots dat we naast deze productlancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie.’