Nieuws

BrandDeli wint Esprix en SAN Accent

12 JUNI 2017 12 JUNI 2017

BrandDeli heeft een Esprix en een SAN Accent award gewonnen in de categorie FMCG. De awards zijn voor de Nespresso-campagne “De Boer & de boer: de reis van koffiebes tot kopje” waarin met mini-documentaires, een interactieve online 360 graden omgeving én virtual reality content het verhaal van Nespresso op unieke wijze tot leven werd gebracht. De Nespresso-campagne werd in samenwerking met ZenithOptimedia en Greenberry ontwikkeld.

De SAN Accent is de enige communicatie vakprijs van, voor en door adverteerders. De Esprix richt zich op ‘jaloersmakend creatief werk en werk dat impact maakt’. De uitreikingen waren afgelopen 20 april (Esprix) en 1 juni (SAN Accent).

Sluit nieuwsbericht

De Persgroep en BrandDeli verbreden en intensiveren samenwerking

12 JUNI 2017 12 JUNI 2017

De Persgroep en BrandDeli verbreden en intensiveren samenwerking

Amsterdam, 31 mei 2017

Sinds eind 2016 werken BrandDeli en de Persgroep Nederland samen op het gebied van online video. BrandDeli is de salespartner van het video platform van MyChannels. Vandaag zijn beide partijen trots om te kunnen aankondigen een nog ambitieuzere partnership te starten. Zij gaan samen de exploitatie van de video content verder combineren, starten met een koppeling van display advertising en willen samen optrekken in het ontwikkelen van multimediale concepten voor adverteerders.

Met deze samenwerking willen beide partijen grote stappen maken op drie cruciale velden: het kunnen aanbieden van een video platform met een substantieel (groeiend) volume, waarin verschillende doelgroepen goed vertegenwoordigd zijn en adverteerders verzekerd zijn van een omgeving met kwalitatieve en relevante content.

In de samenwerking:

-          Zal BrandDeli de verkoop activiteiten van dit gecombineerde in-stream video platform voor haar rekening nemen. Zij hebben de afgelopen jaren een sterke reputatie verworven in de markt van audiovisuele ondersteuning van adverteerders en mediabureaus. Eerst op het gebied van broadcast TV, de laatste jaren juist ook op het gebied van online video.

-          Zal de Persgroep de online verkoop van display advertising voor BrandDeli gaan uitvoeren. Deze combinatie biedt de adverteerder de mogelijkheid om digitaal meer impact te maken.

-          Zullen beide partijen intensiever gaan optrekken op het gebied van multimediale concepten voor merken. De mogelijkheden van de Persgroep’s MediaLab en BrandDeli’s Brand Partnershipteam zullen hierin vaker gecombineerd worden.

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: “Samenwerken zit in ons DNA. Ook onze zenders hebben de samenwerking met de Persgroep op contentvlak al eerder opgezocht, zo werken Eurosport, 24Kitchen en TLC al langer samen met AD.nl. Dankzij deze slimme koppeling met de Persgroep zetten we weer een stap om het versnipperde Nederlandse aanbod van kwalitatieve video content bereikbaarder en bruikbaarder te maken. Wij hebben ervaren hoe zeer adverteerders het waarderen om te werken via één betrouwbaar loket. Beide partijen denken sterk vanuit het resultaat voor adverteerders”.

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: “Wij hebben al langer in de markt geroepen dat Nederlandse mediapartijen samen moeten optrekken. In het huidige landschap dé manier om meer impact te maken. Na onze eerste periode van kennismaken, merken wij beiden dat we een stap verder willen gaan. De markt zal nu gaan profiteren van de combinatie van BrandDeli’s sterke video DNA en het grote bereik en autoriteit van onze nieuwsmerken”.

 

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli gaat online video samenwerking aan met de Persgroep en Makers Channel

12 JUNI 2017 12 JUNI 2017

BrandDeli gaat online video samenwerking aan met de Persgroep en Makers Channel 

Afgelopen week maakte de Persgroep Nederland bekend dat zij Makers Channel hebben overgenomen. Vandaag maken de Persgroep en BrandDeli een exclusieve samenwerking bekend waarin BrandDeli de salespartner blijft van het online video platform van Makers Channel. In de nieuwe samenwerking wordt de player van Makers Channel op alle digitale platformen van de Persgroep geïntegreerd. BrandDeli zal daarmee nu ook de sales voor online video op diverse Persgroep platformen kunnen verzorgen.

BrandDeli heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt in het online aanbod, waarmee adverteerders een steeds groter bereik wordt geboden. BrandDeli scoort daarbij vooral goed onder jongere doelgroepen die hun video consumptie steeds sneller en vaker online doen.

Klaartje Kuypers, COO BrandDeli: “Deze samenwerking past bij de focus van BrandDeli om onze online positie te vergroten. We hebben met Makers Channel en het recent toegevoegde VICE ons online portfolio versterkt. Met die merken hebben we het digitale bereik onder jongeren vergroot. De samenwerking met de Persgroep Nederland is een fantastische kans om onze online footprint ook naar de bredere doelgroepen uit te bouwen.”

Marko van Kampen, Makers Channel: “Wij zijn naast platform ook adviseur voor merken en mediapartijen. Ons samengaan met de Persgroep past in de ambitie om voor veel meer merken, makers en content partners in Nederland een oplossing te bieden in distributie, productie en het ten gelde brengen van online video. BrandDeli is een perfecte partner om ons zeker bij dit laatste te helpen.“

Erik Roddenhof, de Persgroep Nederland: “De veranderende TV wereld is evident. BrandDeli heeft daar in korte tijd een unieke plek in veroverd. We kennen elkaar al van eerdere samenwerkingen en pitches in de markt. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat BrandDeli ook met haar opgebouwde digitale expertise heel goed weet hoe ook onze online video in de markt te zetten.”

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli blikt terug op spectaculair 2016

04 JAN 2017 04 JAN 2017

BrandDeli kijkt terug op een bijzonder geslaagd 2016. Met 10,2% marktaandeel in primetime in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar realiseerden de TV-zenders uit het BrandDeli portfolio een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Over de hele dag werd een marktaandeel van 17,0% behaald.*

Qua kijkersaantallen vestigden meerdere zenders een record. FOX Sports had met 820.000 kijkers voor de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV de best bekeken uitzending ooit. Op Comedy Central zorgde The Roast Of Gordon met 640.000 kijkers voor een record en op TLC scoorde Say Yes To The Dress Benelux het hoogste kijkersaantal ooit (217.000 kijkers) met de aflevering waarin Patricia Paay haar trouwjurk uitzocht.**

Het was op meerdere fronten een uiterst succesvol jaar voor BrandDeli. Zo werd het portfolio uitgebreid met BBC First en werd een strategische samenwerking met VICE aangekondigd. Daarnaast ging BrandDeli een exclusieve samenwerking aan met De Persgroep op het gebied van online video. En recentelijk werd bekendgemaakt dat BrandDeli vanaf januari 2017 de officiële Nederlandse salespartner van Twitter wordt.  

Ook BrandDeli breed zijn er een aantal successen behaald. Bij de AMMA Awards 2016 werd BrandDeli verkozen tot media-exploitant van het jaar. En in het Kerstrapport van Adformatie werd BrandDeli zowel beste TV-exploitant als overall winnaar.

Bron: SKO
* marktaandelen inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden
** programma’s inclusief uitgesteld kijken
primetime: 18:00-24:00 uur

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli wordt officiële Nederlandse salespartner van Twitter

21 DEC 2016 21 DEC 2016

Twitter en BrandDeli kondigen vandaag aan dat BrandDeli de officiële Nederlandse salespartner van Twitter wordt. Al vanaf 1 januari 2017 wordt BrandDeli daarmee verantwoordelijk voor de verkoop van alle advertentiemogelijkheden op het social media platform in de Nederlandse markt.

Met de toevoeging van Twitter in het portfolio, kan BrandDeli de adverteerder naast TV en online, ook zichtbaarheid op een van de grootste social media platformen aanbieden. BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de verkoop van alle advertentiemogelijkheden op Twitter richting de middelgrote en grote adverteerders in de Nederlandse markt. Om de kennis te behouden en de goede samenwerking met de bestaande relaties en klanten te continueren, treedt een aantal sales medewerkers van Twitter in dienst bij BrandDeli.

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: “Met de toevoeging van Twitter zijn wij de eerste Nederlandse media-exploitant die naast TV en online ook een volledig social platform in commercieel beheer heeft. Een platform dat verder gaat dan een sociaal medium: Twitter is waar mensen delen en zien wat er gebeurt in de wereld, het bekleedt ook de functie van nieuwsmedium. De uitbreiding met Twitter brengt onze adverteerders nog meer mogelijkheden op het gebied van social video en brand partnerships. In de huidige tijd van versnipperde mediaconsumptie, is er grote vraag vanuit de markt hoe toch die consument te bereiken. Wij geloven dat met het slim bundelen van sterke merken op verschillende platformen, de adverteerder een grenzenloos campagnebereik geboden kan worden.”

Barry Collins, Twitter’s Senior Director voor Sales Partners in de EMEA: “We zijn verheugd over de samenwerking met BrandDeli als onze nieuwe salespartner in Nederland. BrandDeli heeft een fantastische reputatie in de Nederlandse adverteerdersmarkt en zal een waardevolle partner zijn voor onze bestaande Nederlandse relaties”.

“Nederland geldt als een early adopter van Twitter, Nederlanders zijn heel actief aanwezig op het platform met levendige conversaties. Ik twijfel er niet aan dat Twitter in 2017 en de verdere toekomst een belangrijke rol blijft spelen in de Nederlandse samenleving en dat BrandDeli op succesvolle wijze merken zal helpen om onderdeel te worden van deze conversaties”.

De samenwerking volgt op de internationale herstructureringsplannen en de verkleining van het personeelsbestand die door Twitter in Q3 2016 werden aangekondigd. Twitter laat weten dat Marc de Vries, Managing Director in de Benelux sinds 2013, het transitieproces zal begeleiden, waarna hij in februari 2017 vertrekt bij het bedrijf.

Bruce Daisley, VP Sales voor Twitter in de EMEA: “We zijn enorm enthousiast over de samenwerking met BrandDeli, maar ik wil ook zeker Marc de Vries bedanken voor het succesvol leiding geven aan de Benelux regio de afgelopen jaren en we wensen hem het beste voor in de toekomst.”

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli winnaar Adformatie Kerstrapport 2016

19 DEC 2016 19 DEC 2016

BrandDeli winnaar Adformatie Kerstrapport 2016

Vorige week donderdag werd het jaarlijkse Kerstrapport van de Adformatie op een bijzondere manier bekendgemaakt in een eerste awarduitreiking in de geschiedenis van het Kerstrapport. Na 32 jaar werden de rapportcijfers voor de media-exploitanten niet meer als scoop in het magazine gebracht, maar persoonlijk uitgereikt in een awardshow. 

BrandDeli zat de afgelopen jaren al in de lift, vorig jaar waren we verheugd over onze eerste plaats in de categorie TV en behaalden we een bijzondere derde plek in de categorie overall. Dit jaar mogen we met trots mededelen dat we wederom de eerste plek in de categorie TV hebben veroverd en in de subcategorieen Creatief, Beste prijs-prestatie en Meest deskundig ook een nummer 1 positie hebben behaald. Daarnaast is BrandDeli ook benoemd als overall winnaar van het Adformatie Kerstrapport 2016! 

“In het jaar van sterk teruglopende lineaire tv-kijktijd wint een televisie-exploitant. Maar wel één die zich heeft neergezet als vierde grote exploitant in de tv-branche en de markt ook een beetje wil opschudden. BrandDeli (met naast de zenders van DNB, VIMN en FNG, Makers Channel en straks bijvoorbeeld ook Viceland) is sinds het debuut in het kerstrapport al populair. Twee jaar geleden kwam het bedrijf de top-10 binnen (op plaats 10), vorig jaar stoomde het op naar de top-3 (plaats 3) en nu dus de toppositie.” aldus Adformatie Kerstrapport 2016 door Maarten Hafkamp.

In totaal waren er 339 respondenten, 112 adverteerders, 130 mediaplanners en 97 media-exploitanten die aan het onderzoek hebben meegewerkt.  De beoordeling van de media-exploitanten is gedaan door adverteerders en mediaplanners die in 2016 zakelijk contact hebben gehad met één of meer exploitanten.

We willen iedereen bedanken die op ons heeft gestemd!                

 

Sluit nieuwsbericht

Replay Stone Supernova parfum gelanceerd in 360° campagne rondom de MTV EMA

14 DEC 2016 14 DEC 2016

Voor de introductie van de nieuwe Replay Stone Supernova geur zocht Elha Cosmetics naar awareness in de millennial doelgroep. Op advies van mediabureau Zigt werd BrandDeli ingeschakeld. Zij vonden een passende match tussen het stervormige parfumflesje en hét evenement waar alle sterren ter wereld samenkomen: de jaarlijkse MTV European Music Awards (MTV EMA). In een 360° campagne waarbij on air, online, PR, outdoor en on the ground werden gecombineerd, brengt Elha Cosmetics doormiddel van de geur Replay Stone Supernova for him and for her, de doelgroep dichterbij de sterren dan ooit.

Millennials zijn een uitdagende doelgroep en hun mediaconsumptie is versplinterd. Muziek blijft nog steeds één van de belangrijkste interessegebieden. Dit maakt de jaarlijkse MTV EMA een fantastische kans om in het hart van deze doelgroep aanwezig te zijn. Het evenement biedt Elha cosmetics de mogelijkheid om hun nieuwe geur Replay Stone Supernova via alle touchpoints onder de aandacht van de doelgroep te brengen.  

In een activatiepromo, ondersteund met banners en pre-rolls, wordt de doelgroep opgeroepen om zijn of haar superstar moment te uploaden op mtv.nl/replay. Dit alles wordt ondersteund met billboards om de awareness voor de geur in de doelgroep te vergroten. Deelnemers maken daarmee kans op MTV EMA VIP-tickets en op een make-over bij ICI PARIS en de Replay Store. Deze make-over wordt vastgelegd in twee vlogs door MTV presentator Kay Nambiar en beautyblogger Monica Geuze. Zij geven de geur Replay Stone Supernova en de actie ook een push door deze te delen op hun social media kanalen richting hun achterban. Daarnaast heeft ICI PARIS als retailpartner een actie waarbij bij aankoop van de geur kans wordt gemaakt op het winnen van EMA tickets.

De vlogs van Kay en Monica zijn te zien op mtv.nl en worden gepromoot met instagramposts vanuit de twee influencers. Met de inzet van Kay en Monica wordt de doelgroep op een relevante manier bereikt, ze hebben niet alleen een grote online viraliteit en interactie met hun achterban, influencers zijn ook aanraakbaarder. Dit brengt de actie en het product dichterbij de doelgroep, het maakt de kans om écht bij de MTV EMA aanwezig te kunnen zijn realiteit. Om de doelgroep van modeadvies te voorzien voor de MTV EMA is de vijf dagen voorafgaand aan de MTV EMA iedere dag de Replay Style of the Day te vinden op mtv.nl en de MTV social media platformen.

Naast de on air en online zichtbaarheid, wordt de circkel rondgemaakt met de inzet van on the ground aanwezigheid op twee MTV events. Tijdens de MTV EMA Openings Party en de MTV EMA VIP Winners Party deelt Replay Stone Supernova samples uit. Ook is het merk aanwezig met een gifbooth en wordt het meegenomen in alle persberichten rondom de MTV EMA. Tijdens de officiele MTV EMA show in Ahoy Rotterdam tonen grote schermen de TVC van Replay Stone Supernova. Ook gaat Replay Stone Supernova mee in de grootstedelijke outdoor campagne van de MTV EMA, waaronder met inzet van billboards, digitale screens, stadsvlaggen en bedrukte trams.

De campagne ontving ruim 700 inzendingen en bijna 6000 bezoekers op de actiepagina. De call to action in de activatiepromo converteerde zeer goed: de URL www.mtv.nl/replay werd zeker 5000 keer pro-actief bezocht. In totaal zijn er ruim 9 miljoen contactmomenten met de doelgroep gerealiseerd, in een campagneperiode van slechts 3 weken tijd.

Uit onderzoek onder 800 MTV kijkers tussen de 16-34 jaar, waarvan 600 EMA kijkers en 200 non-EMA kijkers, blijkt dat er 35% brand awareness is gegenereerd. De likeability van het merk onder de EMA kijkers is bijna zes keer hoger dan onder niet-EMA kijkers. De doelgroep waardeert de ‘out of the box’ aanpak van de campagne. Ook de aankoopintentie is gegroeid, 40% van de EMA kijkers geeft aan dat het heel waarschijnlijk is dat ze het product in de nabije toekomst aanschaffen, wat meer dan twee keer zoveel potentiële kopers zijn ten opzichte van de niet-EMA kijkers. Ruim 75% van de EMA-kijkers vindt bovendien de match tussen Replay Stone Supernova en de EMAs heel passend. Replay Stone Supernova is daarmee op een passende, succesvolle wijze onder de doelgroep geintroduceerd. 

Sluit nieuwsbericht

TLC doet oproep voor kijkersverhalen in campagne Topbloemen.nl

14 DEC 2016 14 DEC 2016

TLC staat bekend om haar ontroerende, soms gedurfde en bovenal oprechte verhalen. BrandDeli zag hierin de perfecte match met het product van Topbloemen.nl. Achter het geven van een bloemetje schuilt vaak een persoonlijk verhaal. BrandDeli bedacht een storytelling campagne waarin Topbloemen.nl samen met TLC de doelgroep inspireert met behulp van oprechte verhalen.

Op het branded content event van Abovo Media werden verschillende exploitanten gevraagd hoe zij Topbloemen zouden helpen met het verhogen van de naamsbekendheid, het websitebezoek en de bestellingen en bovenal om de USPs van de service te kunnen tonen. BrandDeli bedacht een campagne waarbij TLC de kijker oproept hun persoonlijke verhaal te delen: wie verdient een bos bloemen en waarom? De anekdotes worden gebruikt om aan te tonen wat het positieve effect is van een bloemetje en wat de voordelen en toepassingsmogelijkheden van Topbloemen zijn.

De campagne bestaat uit drie fases. Fase 1 is de activatiefase, waar in een oproep promo op tv gezocht werd naar echte, mooie verhalen om te vertellen op TLC. Met behulp van de oproep promo en de inzet van een lead-ad via de facebook van TLC zijn er binnen twee weken 244 persoonlijke verhalen binnengekomen.

Na de keus voor twee persoonlijke anekdotes, start de productie van de short stories. Om tijdens de productiefase de aandachtsspanne vast te houden, wordt op TLC een spot ingezet waarin speciaal voor TLC kijkers een kortingscode wordt gegeven om te gebruiken op topbloemen.nl. Fase 1 en 2 zorgden beide voor een boost in naamsbekendheid waarbij fase twee ook activeert tot aankoop.

In fase 3 worden de persoonlijke verhalen op TLC gedeeld in short stories van 60 seconden. Naast het verhogen van de naamsbekendheid, staan in fase drie de USPS van Topbloemen.nl centraal. De short deelt het persoonlijke verhaal van een TLC kijker die een bloemetje weggeeft en we gaan met de kijker en bezorger mee om de ontvanger te verrassen met een prachtige bos bloemen van topbloemen.nl. De content sluit naadloos aan op die van TLC, namelijk eerlijke, ontroerende en oprechte verhalen.

De tagon met de actiecode heeft een 40% hoger conversiepercentage dan gemiddeld behaald. Er zijn al meer dan 1.000 directe conversies geregistreerd, waarvan 70% nieuw geregistreerde accounts zijn. Ook de lead ad op de facebook van TLC was een bovengemiddeld succes. Een lead-ad is een goed middel om op te re-targetten en kan als basis dienen voor follow-up campagnes via zowel Facebook als email. De lead ad op de pagina van TLC leverde 242 tags op en 150 nieuwe leads.

De campagne bewijst dat je met een sterk verhaal langer de aandacht van de kijker vasthoudt en veel beter een complexe boodschap kan overbrengen. Door gebruik te maken van echte verhalen en echte mensen in een specifiek umfeld, mét een hoge selectiviteit op vrouwen, kan je als merk niet alleen de sales verhogen maar ook je merk laden.

Sluit nieuwsbericht

Hoe maak je de juiste effectieve optelsom in marcom? Maak kennis met de Love Triangle

11 DEC 2016 11 DEC 2016

Het medialandschap verandert. Niet alleen in communicatie richting consument, maar ook in de business to business verhoudingen. Waar velen zich blindstaren op nieuwe vormen van communicatie en content, ligt het antwoord niet bij één oplossing maar gaat het vooral om een optelsom die het verschil maakt. Aan het woord zijn Sven Vening (Achtung!), Bob Leenhouwers (BrandDeli) en Gijs van der Togt (Mediacom Beyond Advertising).

Bob Leenhouwers, Manager Project Management BrandDeli: ‘De optelsom komt tot uiting in de juiste manier van samenwerking in de markt, door ons benoemd als de Love Triangle’. BrandDeli nam de proef op de som in een samenwerking met MediaCom en Achtung! in de nieuwe campagne van Volkswagen: A trip down Memory Lane. Hoe werkt zo’n samenwerking in de praktijk? Hoe ziet zo’n intensief traject eruit? Wat zijn de valkuilen? En vooral: wat zijn de gouden tips? 

‘De Love Triangle uit zich in een intensieve driehoekssamenwerking tussen exploitant,  reclamebureau en mediabureau, waarbij de klant in het midden van die driehoek staat. Het reclamebureau blijft samen met het mediabureau het hele campagnetraject intensief betrokken en denkt samen met de exploitant na over de beste distributie en daarop toegespitste creatieve invulling. De drie rollen van mediabureau, reclamebureau en exploitant zijn in deze samenwerking opnieuw gedefinieerd op gelijkwaardige wijze rondom de klant.’
In de case van Volkswagen, bedacht Achtung! een storytelling concept met een human interest invalshoek waarbij mensen worden herinnerd aan hun liefde voor Volkswagen middels een gezamenlijke herinnering: het concept A trip down Memory Lane. Achtung! produceerde een mini-docu waarin de vriendschap van twee markante mannen uiteen wordt gezet die is ontstaan rondom de Volkswagen T1. MediaCom’s content label Mediacom Beyond Advertising, adviseerde over het vergroten van de impact van de campagne door de juiste creatie en stelde een branded content pitch voor door verschillende mediabedrijven uit te nodigen om hun interpretatie te geven op het concept.  ‘Vanuit BrandDeli waren wij erop gebrand om Achtung’s concept zo goed mogelijk te bewaken door het bureau in het hele creatie proces te betrekken. We creërden doelgroepgerichte, emotionele storytelling als doorvertaling van het concept Memory Lane, waarbij het onderwerp van het verhaal direct gekoppeld wordt aan het umfeld van de betreffende zender. Resultaat is een content campagne waarbij met behulp van one minute stories in redactionele stijl, de kijker wordt meegenomen in echte verhalen rondom Volkswagen met een vleug nostalgie’. 

Love Triangle

De visie van Mediacom
Het mediabureau maakt een ontwikkeling door van media advies naar het oplossen van uitdagende marketing vraagstukken. In het geval van Volkswagen was dit de commerciële doorvertaling van het concept van Achtung!.
Gijs van der Togt, Mediacom Beyond Advertising: ‘Nieuw in deze samenwerking was dat wij als content label samen met het reclamebureau aan boord bleven in het proces van A tot Z. Wij fungeerden als het ware als schakel tussen het reclamebureau en de exploitant. Gezamenlijke face to face meetings, waren daarin cruciaal en wij organiseerden met alle partijen een kick off zodat we gezamenlijk een vertrekpunt konden bepalen en elkaars rollen gekaderd werden. Met zoveel “kapiteins” aan dek, moet je vertrouwen hebben en soms controle uit handen durven geven. In tegenstelling tot wat je zou denken, betekent dit niet dat je achterover kan leunen en anderen het werk kan laten doen. Met meerdere partijen doen ook meer keuzes zich aan, dus in de creatiefase van de campagne blijf je nog actiever dan voorheen zelf meedenken. Als mediabureau gaat ons advies tegenwoordig verder dan puur een media advies, we dachten dus ook actief mee over de beste inzet van de mediamiddelen op de kanalen van BrandDeli. Ook hadden we een verbindende rol, in het creëren van begrip en synergie tussen reclamebureau en exploitant, want uiteindelijk hebben die natuurlijk beiden vaak in hun vakgebied “gelijk”. Uiteraard moet de doelstelling van de klant centraal blijven staan. Wij bewaken de hiërarchie in het proces, waarbij de klant bovenaan staat, maar waarna wij als bureau, de creatief en exploitant op gelijke voet naast en vooral mét elkaar samenwerken.’

De visie van Achtung!
Het reclamebureau is altijd op zoek naar zoveel mogelijk creatieve vrijheid om op deze manier een zo succesvol mogelijk concept af te leveren. Sven Vening, Achtung!: ‘Anders in dit proces is dat we day to day betrokken zijn gebleven. Hierdoor konden we in samenwerking met BrandDeli bewaken dat het Memory Lane concept zo sterk mogelijk behouden bleef. Dat je als bureau betrokken blijft, geeft je de ruimte om mee te denken over de bredere campagne en ervoor te zorgen dat deze een verlengstuk wordt van jouw eigen idee. Dat is natuurlijk altijd de wens van ons als bureau, maar heeft vooral ook veel invloed op het eindresultaat. Want hoe nauwer het concept en de uiteindelijke uitrol van de campagne op elkaar aansluiten, hoe beter ook het resultaat van de klant. Dan heb je geen last van “klok, klepel”, maar blijft de boodschap concequent en behouden. Dit betekent ook dat je als bureau moet openstaan voor de invulling vanuit de exploitant. Er is niet altijd de ruimte om het initiële creatieve idee aan te houden, zowel commercieel als legalwise.  Maar dan is het juist de uitdaging; op welke manier kan dit wel? Hoe draaien we het idee zo, dat het én commercieel interessant blijft én aan de key pijlers van het Memory Lane concept niet getornd wordt? Daarnaast zijn we ook heel intensief betrokken geweest bij de pitch, dit was niet alleen leerzaam maar ook waardevol omdat wij het concept bedact hebben en daarom ook goed aanvoelen welke doorvertaling de juiste snaar raakt. Ook bleven we intensief betrokken bij de creatie van de short stories vanuit BrandDeli. Key is: je moet een open mind behouden, dus als creatief ook wat van je eigen idee uit handen durven geven.’

De visie van BrandDeli
De exploitant wil daar zijn waar de consument is en zoveel mogelijk bereik genereren. BrandDeli maakte daarom de doorvertaling van de hoofdfilm van 3 minuten  naar verschillende nieuwe short stories van 1 minuut.  Bob Leenhouwers: ‘Als exploitant en mede producent van de mediamiddelen is het de samenwerking van belang om het reclamebureau te erkennen als de creatief van het concept. Daar zijn zij in hun kracht, dus laat hun leading zijn om dit te bewaken en blijf hen een rol geven in het creatieve proces.  Dat ging bij ons best ver; waar vaak het contact met het reclamebureau na het sluiten van de deal met de adverteerder verdwijnt, heeft in dit geval de regisseur van onze short stories bij Achtung! op kantoor een deel van zijn edit gedaan.  Key is om als exploitant jezelf als waardige sparringspartner op te stellen, flexibel te zijn en verder te denken dan je eigen platformen. Mediacom gaf advies over de juiste mediamix en gaf in een vroeg stadium aan dat ze ook online elementen nodig hadden, te gebruiken op platformen buiten BrandDeli. Het was gunstig voor Volkswagen dat Mediacom dit zo vroeg aangaf, want we konden dit direct meenemen in de productie. Je zet dus niet je eigen doelstelling, maar die van de adverteerder centraal. Om deze love triangle te bewerkstelligen is een gezamenlijke kick-off meeting heel nuttig, waarin alle kennis en ervaring gedeeld wordt. Zodoende konden wij in de zoektocht naar waargebeurde verhalen gebruikmaken van research onder bestaande Volkswagen fangroepen, uitgevoerd door Achtung!. Achtung! begrijpt op welke manier je de doelgroep engaged, dus laat hen dan meecreëren in de verhalen die BrandDeli maakt. Wij weten in welk umfeld welke boodschap blijft hangen. Wij bereiken specifieke doelgroepen en weten exact hoe we ze gericht kunnen bereiken, dus MediaCom bepaalt samen met BrandDeli welk verhaal voor welke doelgroep op welke zender wordt verteld.’

 

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli gaat online video samenwerking aan met de Persgroep en Makers Channel

17 NOV 2016 17 NOV 2016

Afgelopen week maakte de Persgroep Nederland bekend dat zij Makers Channel hebben overgenomen. Vandaag maken de Persgroep en BrandDeli een exclusieve samenwerking bekend waarin BrandDeli de salespartner blijft van het online video platform van Makers Channel. In de nieuwe samenwerking wordt de player van Makers Channel op alle digitale platformen van de Persgroep geïntegreerd. BrandDeli zal daarmee nu ook de sales voor online video op diverse Persgroep platformen kunnen verzorgen. 

BrandDeli heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt in het online aanbod, waarmee adverteerders een steeds groter bereik wordt geboden. BrandDeli scoort daarbij vooral goed onder jongere doelgroepen die hun video consumptie steeds sneller en vaker online doen.

 Klaartje Kuypers, COO BrandDeli: “Deze samenwerking past bij de focus van BrandDeli om onze online positie te vergroten. We hebben met Makers Channel en het recent toegevoegde VICE ons online portfolio versterkt. Met die merken hebben we het digitale bereik onder jongeren vergroot. De samenwerking met de Persgroep Nederland is een fantastische kans om onze online footprint ook naar de bredere doelgroepen uit te bouwen.”

 Marko van Kampen, Makers Channel: “Wij zijn naast platform ook adviseur voor merken en mediapartijen. Ons samengaan met de Persgroep past in de ambitie om voor veel meer merken, makers en content partners in Nederland een oplossing te bieden in distributie, productie en het ten gelde brengen van online video. BrandDeli is een perfecte partner om ons zeker bij dit laatste te helpen.“

 Erik Roddenhof, de Persgroep Nederland: “De veranderende TV wereld is evident. BrandDeli heeft daar in korte tijd een unieke plek in veroverd. We kennen elkaar al van eerdere samenwerkingen en pitches in de markt. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat BrandDeli ook met haar opgebouwde digitale expertise heel goed weet hoe ook onze online video in de markt te zetten.”

Sluit nieuwsbericht

VICE en BrandDeli sluiten strategisch partnership

03 NOV 2016 03 NOV 2016

VICE en BrandDeli gaan een verregaande strategische samenwerking aan voor alle salesactiviteiten. Per 1 januari 2017 zal BrandDeli exclusief verantwoordelijk worden voor de verkoop van alle TV spot en premium online video inventory van VICE. Met deze uitbreiding verstevigt BrandDeli haar positie onder jongvolwassenen.

 VICELAND is de gloednieuwe lifestyle- en cultuurzender van VICE, die vanaf het eerste kwartaal volgend jaar 24 uur per dag te zien zal zijn via het basispakket van Ziggo. VICELAND biedt een mix van sterke internationale content, gecombineerd met lokaal geproduceerde content. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is verantwoordelijk voor de creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.
De digitale en mobiele platformen van VICE bereiken maandelijks meer dan 4 miljoen unieke bezoekers. De premium online video content van VICE digital verrijkt het Millennial-portfolio van BrandDeli. Met de toevoeging van VICE biedt BrandDeli de adverteerder toegang tot de allergrootste jongerenmerken. Naast VICE vertegenwoordigt BrandDeli ook de Millennial-merken MTV, Comedy Central, Spike en MakersChannel.

 Thijs Boon, CEO van VICE: We hebben gekozen voor BrandDeli omdat zij sterke merken representeert die goed aansluiten bij onze cultuur en propositie. Ook delen we een gezamenlijke ambitie om TV-advertising de komende jaren slimmer en creatiever te maken. Het BrandDeli-team is professioneel en heeft een enorme energie die ik ook dagelijks terugzie bij VICE. Kortom, een betere partner voor de lange termijn kan ik me niet wensen.

 Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: VICE sluit naadloos aan op het profiel van BrandDeli. De bevlogenheid en ambitie waarmee bij VICE gewerkt wordt, is herkenbaar voor de werkwijze van BrandDeli. Ook ons sterke profiel in de Millennial-doelgroep is een perfecte match. Met hun spraakmakende verhalen en de voor VICE kenmerkende en bijzondere blik op jongerencultuur, verstevigt BrandDeli zowel online als on air haar positie onder jongeren. BrandDeli wordt daarmee de go-to partner voor alle merken die Millennials willen bereiken.

Sluit nieuwsbericht

BBC First start samenwerking met BrandDeli

26 JULI 2016 26 JULI 2016

Per september zal de kwaliteitszender BBC First aan het portfolio van BrandDeli worden toegevoegd. BrandDeli wordt daarmee de exclusieve partner voor alle sales activiteiten van BBC First in Nederland. Met deze mooie uitbreiding versterkt BrandDeli haar marktaandeel in de Nederlandse markt en kan een hoger bereik worden geboden aan adverteerders in de belangrijke vrouwelijke inkoopdoelgroepen.

Met populaire series als Indian Summers, Sherlock, Silent Witness en The Living and the Dead is BBC First de Nederlandse bestemming voor de beste Britse dramaseries. BBC First was al via het basispakket van KPN te ontvangen op positie 25 en is in juli 2016 ook toegevoegd aan het basispakket van Ziggo op positie 22. Mede hierdoor is het marktaandeel van de zender al meer dan verdubbeld.

Klaartje Kuypers, COO bij BrandDeli: ‘BBC First is een zender die met haar sterke, premium content perfect past bij het BrandDeli portfolio. Met de aanwinst van BBC First versterken wij onze Spot en Brand Partnership propositie. Het ruime aanbod van kwalitatief hoogwaardige dramaseries zorgt ervoor dat BBC First kijkersaandeel toevoegt in primetime. BrandDeli zal hiermee ruim boven de 10% uitkomen in het primetime tijdvak.’

Over BBC First:
BBC First biedt de beste Britse drama in een feed speciaal voor de Nederlandse markt. De zender is Nederlands ondertiteld. BBC First is onderdeel van BBC Worldwide, de belangrijkste commerciële tak en een volledige dochteronderneming van de British Broadcasting Corporation (BBC).

www.bbcworldwide.com/annual-review
www.bbcworldwide.com
twitter.com/bbcwpress

Sluit nieuwsbericht

De Nederlander engagen? Samsung zet in op échte mensen

15 JULI 2016 15 JULI 2016

Voor de introductie van de nieuwste Samsung wasmachine, heeft BrandDeli een campagne ontwikkeld waarbij  ‘echte mensen’ zijn ingezet om zo de USPs van de nieuwste wasmachine onder de aandacht te brengen. Om deze personen te vinden, is BrandDeli een zoektocht gestart naar “de AddWash Familie van Nederland”.

Uit inzichten van onderzoek naar de effectiviteit van reclames komt naar voren dat Nederlanders graag naar ‘echte mensen’ kijken in een commercial. Nederlanders staan meer open voor een uitleg van de voor- en nadelen over een product wanneer dit iemand is waarmee zij zich kunnen identificeren. En dan niet een acteur, maar iemand die zij zelf hadden kunnen zijn.

BrandDeli speelde hier op in door een concept te bedenken waarbij Samsung heel Nederland oproept zich in te schrijven voor het Samsung AddWash testpanel. Kim Koers, Marketing Communication Manager Samsung Electronics Benelux: ‘Omdat we reeds een ATL campagne hadden lopen, zochten we naar een nieuw concept dat hier complementair aan was. We hebben BrandDeli daarom gebrieft op twee kernpunten; het creeren van awareness voor de USPs van de AddWash en het genereren van buzz rondom deze nieuwe wasmachine. Dankzij Branddeli’s concept waarin we eerst op zoek gaan naar de AddWash Familie van Nederland, ontstaat er allereerst buzz rondom ons product.’

Marco Gijsen, Director Brand Partnerships bij BrandDeli, vult aan: ‘Na de teaserfase, volgt de tweede fase van de campagne; de awareness fase. Dit is de fase waarin de USPs van de Addwash centraal staan in testimonials waarin de gezinnen hun enthousiasme en ervaringen over de Samsung AddWash delen. Hiermee wordt de doelgroep geïnspireerd om ook een Samsung AddWash aan te schaffen of in ieder geval op hun evoked set terecht te komen’.

In de aanloop naar deze testimonials kan de consument via social media volgen hoe de verkiezing tot de AddWash families is vergaan, zien hoe de families hun nieuwe wasmachine in ontvangst nemen en krijgt men een kijkje achter de schermen bij de opnames van de testimonials. Marco Gijsen: ‘Dit maakt de testimonials nog meer transparant en daarmee authentieker’.

Uiteindelijk hebben ruim 14.000 Nederlanders gehoor gegeven aan de oproep en zijn er twee gezinnen uitgekozen om de Samsung AddWash te testen. Gezinnen moesten een motivatie en een familiefoto of video aanleveren om mee te kunnen doen, waarna er een castingdag heeft plaatsgevonden. De campagne is op 19 april gestart en de testimonials zijn vanaf 1 juni on air te zien. Naast een oproeppromo & testimonials, zijn ook billboards (storyboarding), prerolls, een nieuwsbrief, fotografie en display advertising ingezet.

Sluit nieuwsbericht

Tv-reclame aanjager online traffic

15 JULI 2016 15 JULI 2016

Steeds meer e-commercebedrijven profiteren van de kracht van offline media zoals TV, om awareness en vertrouwen te vergroten en uiteindelijk te zorgen voor meer traffic. Maar hoe zit het eigenlijk met de conversie en optimalisatie-mogelijkheden van TV? Om meer inzicht te krijgen heeft BrandDeli in samenwerking met Maxus+Helder en internetbedrijf BlaBlaCar een case uitgevoerd, waarbij gemeten online activiteiten toegeschreven kunnen worden aan TV.

BlaBlaCar is een Online Ridesharing platform, vergelijkbaar met een platform als Airbnb. Het brengt bestuurders met vrije plaatsen in de auto in contact met passagiers op zoek naar een rit. BlaBlaCar is een grote hit in Frankrijk en het platform wil dit succes uitbreiden naar andere landen, waaronder Nederland. Om dit te realiseren is een mediacampagne uitgerold o.a. in de vorm van een spotcampagne op TV.

Marketingactiviteiten van BlaBlaCar zijn alleen succesvol wanneer de doelgroep reageert op de advertenties: niet in termen van merkbekendheid of likeability, maar gemeten aan de hand van daadwerkelijk gerealiseerde bezoeken aan de website en gebruik van de dienst. BlaBlaCar brengt vraag en aanbod van ritten samen dus zijn actieve deelnemers van groot belang.  Voor BlaBlaCar is het belangrijk om de gemeten online activiteiten toe te kunnen schrijven aan de Tv-commercials, om zodoende inzicht te krijgen in de conversie van de media-investering en eventuele optimalisatie-mogelijkheden.

Mediabureau Maxus+Helder biedt adverteerders met 99Channels een tool voor deze direct response TV-analyse. Jan-Paul de Groot, Direct Response Director bij Maxus+Helder: “Het is interessant om te zien dat onze ‘meest digitale' klanten, de pure players, behoren tot adverteerders met het meeste vertrouwen in Tv-reclame. Waarschijnlijk omdat zij als geen ander weten hoe effectief het voor hun is.”

99Channels gebruikt minuut-tot-minuut websitedata en TV-uitzendschema’s om online activiteiten toe te schrijven aan Tv-commercials. Hierbij worden alleen de online activiteiten direct na een commerciële uiting meegenomen (doorgaans binnen 5 tot 10 minuten). De websitebezoeken via andere bronnen, zoals digitale campagnes, worden uitgefilterd.

Voor de campagne van BlaBlaCar werd in december 2015 een Tv-commercial exclusief op zenders van BrandDeli ingezet, te weten MTV, Comedy Central, Discovery, FOX, TLC en NGC. De gemiddelde GRP-druk was 5,8 GRP’s per dag. Omdat er in oktober en november geen offline campagne was gevoerd, kon het organische bezoek in november goed dienen als baseline voor de resultaten van december.

Resultaten:

Tv-commercial zorgt voor 25% meer bezoekers
Binnen een dag na de start van de campagne was er al sprake van een enorme groei in het aantal organische bezoeken. Gemiddeld waren er tijdens de campagne 25% meer bezoekers dan in november.

Easy entertainment programma’s zijn het best
Programma’s waarbij de kijker niet op het puntje van de stoel zit, hebben bij de meeste adverteerders de hoogste respons. High involvement TV, zoals spannende competitie shows of sportevenementen betekent minder multitasking en dragen minder bij aan directe website-bezoeken. Ook bij de campagne van BlaBlaCar blijkt dit het geval.

Vroege prime en de uren na middernacht zijn minder effectief 
Tussen 18:00-20:00 is de gemiddelde Cost Per Visit (CPV) hoger dan gemiddeld, namelijk tussen index 100 en 150. Na middernacht is de index zelfs 200. Hiermee is daytime voor BlaBlaCar een interessant moment om de kijker te bereiken, zoals dit voor veel e-commercebedrijven geldt. Het dag-patroon van CPV kan per campagne verschillen en is een sterk optimalisatie-instrument.

Voor BlaBlaCar is vrijdag de dag
Vrijdag is duidelijk de ideale dag voor BlaBlaCar met een gemiddelde CPV-index van 60.

Frank van Eijk, Marketing Research Specialist bij BrandDeli: “Steeds meer online spelers weten de weg te vinden naar BrandDeli vanwege de bewezen effectiviteit en hoge ROI. De lagere kijkdichtheden van de zenders uit ons portfolio lijken optimaal te renderen voor Direct Response-campagnes. In combinatie met ons scherpe prijsbeleid blijken wij een ideale partij voor bedrijven uit de e-commercebranche”.

Sluit nieuwsbericht

Ik ben aan en onsterfelijk

13 JULI 2016 13 JULI 2016

Kirby Beckman, manager stategy & creative bij BrandDeli

Mijn missie voor de Cannes Lions 2016; het VR verschijnsel ontrafelen. Is het slechts een hype of gaat VR de wereld veranderen? Zal VR massaal omarmd worden, waarmee een VR tool noodzaak wordt zoals de smartphone dat nu is? Als de opkomst van VR net zulke grote vormen aanneemt, dan is de stap naar geïntegreerde advertising mogelijkheden snel gemaakt en wil ik vooraan staan in het gebruik van dit medium in creatieve concepten voor onze adverteerders.

Met een open, nieuwsgierige maar ook een tikkeltje sceptische blik betreed ik in Cannes de wereld van VR om mij te laten overtuigen door de grote VR experts van deze tijd. De ride begint gepast met een 4D VR rollercoaster experience, aangeboden door Samsung. Ik ben onder de indruk, want ik lach tijdens de rit als een klein kind en mijn buurman gilt het uit. Ik ben verwonderd dat een VR achtbaan je daadwerkelijk zo’n typisch gevoel in je buik geeft. Ik sta aan; tell me more!

De bijbehorende talk van Samsung legt de ‘why‘ van VR nog eens haarfijn uit. Marc Mathieu, CMO Samsung Electronics America, maakt ons duidelijk dat we geluk hebben getuige te zijn van de opkomst van een nieuw medium. Marc ziet VR zo groots en innovatief als ooit de uitvinding van cinema. Tot nu toe hebben we al het beeld dat we hebben vastgelegd altijd in een frame moeten plaatsen, een kader van een film of foto waarbij je toeschouwer bent van dat beeld in een frame. VR gaat beyond the frame, je bent niet langer toeschouwer maar staat letterlijk in de wereld van het frame en bent onderdeel van die wereld. Met VR zijn we in staat om ons perspectief op de wereld te beïnvloeden, omdat het je letterlijk de mogelijkheid geeft in het perspectief van iemand anders te treden. Schoenenmerk Toms maakt hier al gebruik van. In hun campagne ‘One day without shoes’ kom je met behulp van VR in de wereld van een meisje zonder schoenen in Afrika.

Youtube Beach biedt een staande VR experience. Ik zet de HTV Vive headset op, de zeer vriendelijke VR specialist vraagt mij: “ Ben je bang voor hoogtes?”. Ik beland in een abstracte wereld op een duikplank en kijk in de diepte neer op een groot blauw zwembad. Direct voel ik de angst en heb ik knikkende knieën zoals de talloze eerdere ervaringen op een echte hoge duikplank. We worden gevraagd om te springen en ook al besef ik mij dat ik een VR bril op heb, ik durf niet. Het besef gaat steeds meer landen; met VR creeer je een omgeving die meer biedt dan ‘een kijkje in een andere wereld’.

In de Google talk onderstreept de VP VR, Clay Bavor, opnieuw hoe belangrijk de VR innovatie is voor onze tijd. Hij brengt de pijler memory in, de derde grote pijler naast stortytelling en art, waarmee VR de wereld gaat veranderen. We gebruiken massaal foto en film om onze herinneringen vast te leggen en om fijne momenten te herbeleven en delen. In de toekomst zal dit vervangen worden door een 360 graden camera, alle bijzondere momenten in je leven kan je gaan herbeleven in je VR bril. Tijdreizen en onsterfelijkheid zijn niet langer abstracte begrippen maar krijgen een heel andere lading. Je kan daadwerkelijk terug naar het moment en ook andere mensen deelgenoot maken van jouw ervaring.

Voor mij is dit de kern waarom de consument VR zal omarmen; met VR kunnen mensen op een revolutionaire manier hun eigen verhalen delen en herbeleven. Verhalen vertellen ligt in de kern van ons menselijk zijn, met VR neemt dit eeuwenoude gebruik een revolutionaire wending. Waar alle verhalen in schrift, film of op TV gaan over een gebeurtenis, ooit, ergens op de wereld, brengt VR het verhaal in het hier en nu. We hebben nog nooit op deze manier verhalen verteld. De eeuwenoude openings zin ‘ er was eens’ zal met de komst van VR veranderen naar ‘hier en nu is’.  

Sluit nieuwsbericht

Uitstekend eerste halfjaar zenders BrandDeli

01 JULI 2016 01 JULI 2016

Uitstekend eerste halfjaar zenders BrandDeli

De zenders van BrandDeli hebben het eerste halfjaar van 2016 afgesloten met een marktaandeel van 16,9% (20 t/m 49 jaar). Ondanks het EK voetbal is het marktaandeel in primetime* ten opzichte van vorig jaar met 7% gegroeid naar 9,8%. Ook op de jongere doelgroepen 20 t/m 34 jaar (+4%) en 13 t/m 19 jaar (+12%) werd een forse groei in primetime gerealiseerd.

Veel zenders wisten marktaandeel te winnen in primetime, waaruit blijkt dat special interest zenders ook in dit tijdvak populairder worden. 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, FOX Sports, ID, MTV en National Geographic Channel sloten allen het eerste halfjaar van 2016 af met een groei in primetime.

Ook voor kidszender Nickelodeon waren de eerste zes maanden van 2016 succesvol. Mede door de verhoogde focus op lokale content en aanpassingen in de programmering kwam het marktaandeel in de doelgroep 6 t/m 12 jaar kwam uit op 17,4%, waarmee Nickelodeon de marktleider binnen deze jonge doelgroep was. De zender realiseerde in alle maanden een groei ten opzichte van vorig jaar, over de hele periode resulterend in een groei van maar liefst 19%.

 

Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden, tijdvak 02:00-26:00 uur.
Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.
*primetime: 18:00-24:00 uur 

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli lanceert Digital TV-Pakketten

01 JUNI 2016 01 JUNI 2016

BrandDeli introduceert op 1 juli de Digital TV-pakketten. Met deze nieuwe propositie wordt het voor het eerst mogelijk om te adverteren op de belangrijkste digitale TV-zenders uit het BrandDeli porfolio. De kijkcijfers van de zenders worden gemeten via de zogenaamde SKO Light-meting.

Het betreft Animal Planet, Comedy Central Family, Discovery Science, FOXlife en Nat Geo Wild, waarbij de laatste zender in een later stadium aan de pakketten zal worden toegevoegd. De zenders bieden een mooi en specifiek Umfeld, 24/7 kwalitatieve content en een gecombineerd maandbereik van meer dan 3,8 miljoen kijkers*.

‘Met de versnippering van het kijkgedrag zijn er steeds meer zenders waar naar wordt gekeken. Met het slim bundelen van mediamerken om doelgroepen en individuen optimaal te bereiken, is BrandDeli het antwoord op deze versnippering. De toevoeging van de zenders in de Digital TV-pakketten versterkt onze propositie. De zenders zijn namelijk net als de rest van ons portfolio in te kopen via GRP-pakketten op specifieke doelgroepen,’ stelt COO Klaartje Kuypers.

De Digital TV-pakketten zijn tegen een aantrekkelijk tarief beschikbaar en kunnen worden ingekocht op de doelgroepen 20-49, mannen 20-49 en vrouwen 20-49.

* Bron: SKO, 6+ jaar, Q2 2015 – Q1 2016, 02:00 – 26:00 uur

 

Sluit nieuwsbericht

LG lanceert nieuwste smartphone met zoektocht naar Smartphone Photographer of the Year 2016

20 MEI 2016 20 MEI 2016

Voor de lancering van de modulaire smartphone LG G5 bedacht BrandDeli een introductiecampagne waarbij LG met behulp van influential marketing en user generated content op zoek gaat naar de Smartphone Photographer of the Year (SPOTY) 2016.

 “Life is good. Mooie momenten zijn er om vast te leggen en te delen – met vrienden en familie, maar ook met de rest van de wereld via sociale media en blogs. Het liefst laten we de mooie momenten goed tot zijn recht komen met kwalitatieve foto’s en video’s,” zegt Bas Dekker, commercieel directeur LG Benelux. “Voor ons is de camera een van de belangrijkste speerpunten van smartphones. We vroegen BrandDeli daarom ons te helpen met een grootse introductiecampagne van de LG G5 en LG Friends. Onze techniek maakt het mogelijk om mensen de mooiste momenten op de mooiste manier vast te laten leggen. We kijken ernaar uit om dit in de praktijk te zien met de Smartphone Photographer Of The Year competitie.

Uit marktonderzoek van LG is naar voren gekomen dat de smartphonegebruiker niet alle ins en outs van de camera’s op mobiele toestellen kent. De kennis om de smartphonecamera in iedere situatie optimaal te gebruiken ontbreekt. Hier speelde BrandDeli op in met de creatie van een multimediale campagne.

Marco Gijsen, Director Brand Partnerships: “Uit onderzoek en ervaring blijkt dat how-to filmpjes en informatieve content hoog worden gewaardeerd door LG's doelgroep. BrandDeli heeft dit verwerkt in een campagne waarbij influentials de consument tips & tricks geven hoe ze de beste foto’s kunnen nemen.” 

De consument maakt kans op de SPOTY Award 2016 door een foto up te loaden in één van de vier typische Smartphone-categorieën op www.lifesgoodmoments.nl. Dit zijn de categorieën Sport, Food, People en Into the Wild. Marco Gijsen: “We hebben aan iedere fotocategorie een eigen influential als boegbeeld gekoppeld. Daarnaast wordt met behulp van o.a. TVC’s en short stories een koppeling gemaakt tussen de categorieën en de verschillende karakters van de zenders van BrandDeli. Bijvoorbeeld door de categorie Sport extra zichtbaarheid te geven op de zenders Eurosport en Fox Sports en Into the Wild bijvoorbeeld op Discovery en National Geographic Channel.”

Deelnemers maken naast de Smartphone Photographer Of The Year award ook kans op een eigen LG G5 of een LG OLED TV. Iedere consument kan zijn stem uitbrengen op zijn of haar favoriete foto en maakt daarbij ook kans op prijzen. De campagne is op 3 mei gestart en zal 3 maanden blijven lopen.

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli verkozen tot media-exploitant van 2016

20 MEI 2016 20 MEI 2016

BrandDeli is in een volgepakt theater Amsterdam verkozen tot media-exploitant van het jaar tijdens de uitreiking van de AMMA Awards 2016.

De jury oordeelde onder de indruk te zijn van het feit dat BrandDeli midden in de ontwikkeling staat van een transformerend vakgebied. ‘BrandDeli is een energieke en bruisende club met een duidelijk profiel. Ze investeren in media-innovaties als Makers Channel en Influencer Marketing XL, waardoor de focus op creatieve branded content oplossingen ook daadwerkelijk impact maken. Ze laten bovendien zien dat content-campagnes groter kunnen worden gemaakt door de bewuste keuze om samenwerkingen aan te gaan met andere mediumtypen/platformen zoals Snapchat en WhatsApp. Zeer sterk bedrijfsresultaat zowel op spot als non-spot (in een stabiele markt), met een hoge zichtbaarheid in de markt en een flink aantal nieuwe klanten’.

De AMMA jury bestond uit Ursula Hulsmeijers (Achmea), Joost Istha (ZIGT), Margot Fuykschot (freelance), Onno Seelen (Magna Global), Remon Buter (Group M) en Rob van Griensven (Heineken). Naast BrandDeli waren ook Exterion Media en RTL Nederland genomineerd voor de AMMA voor Media-exploitant van het jaar.

Bekijk hier onze case film die is meegestuurd bij de inzending voor de AMMA’s 2016. 

 

Sluit nieuwsbericht

BrandDeli Travel onderzoek

12 APRIL 2016 12 APRIL 2016

Consument verkiest vakantiesites met naamsbekendheid

66% van de Nederlanders kiest bij het boeken van een vakantie liever voor een boekingssite met voldoende naamsbekendheid, zo blijkt uit het nieuwe onderzoek van BrandDeli over vakantie en reizen*. Het meeste vertrouwen hebben de vakantiegangers in boekingssites die zij kennen via vrienden en familie, beoordelingssites en TV-reclame. 

Consumer journey

Vakanties en reizen zijn een dankbaar gespreksonderwerp voor Nederlanders. 63% doet via de gesprekken met vrienden en familie inspiratie op voor de volgende vakantiestemming, waarmee word-of-mouth veruit de belangrijkste bron van inspiratie is in de eerste fase van de consumer journey. In de daaropvolgende oriëntatiefase wordt er eerst uitgebreid onderzoek gedaan, vooral via online search en de bekende boekings- en beoordelingssites. Uiteindelijk wordt de reis en het verblijf in de meeste gevallen los van elkaar geboekt, respectievelijk via de website van een reisorganisatie en direct via website van de plaats waar wordt verbleven.

Voorkeur bekende boekingssites
Opvallend is dat iets meer dan de helft van de respondenten (51%) aangeeft geen specifieke voorkeur te hebben voor één reisbureau, terwijl gebruikers van vergelijkings- en beoordelingssites wél een uitgesproken voorkeur hebben (63% en 62%). Nederlanders kiezen niet graag voor een onbekende boekingssite en geven de voorkeur aan boekingssites die zij kennen via vrienden en familie, beoordelingssites en TV-reclame. TV-reclame draagt volgens de respondenten bij aan de betrouwbaarheid van boekingssites, omdat zij bekend zijn bij het grote publiek en dus transparant moeten zijn. Daarnaast lijken deze boekingssites een veiligere keuze, omdat alleen bedrijven met voldoende financiële slagkracht investeren in TV-reclame.

Reclame die overigens over het algemeen goed wordt ontvangen: maar liefst 79% van de ondervraagden zegt niets te willen veranderen aan de huidige reclame van vakantieaanbieders. De reclames geven een fijn vakantiegevoel en zijn over het algemeen grappig. De overige 21% geeft als belangrijkste verandersuggestie dat de aanbieders transparanter mogen zijn over de prijzen.

Verschillen doelgroepen
Het onderzoek laat zien dat er zowel overeenkomsten als verschillen zijn in de vakantiewensen van de verschillende leeftijdsgroepen. Zowel jongeren als ouderen kiezen liever voor de lokale keuken dan dat zij hun eigen eten verzorgen en boeken over het algemeen liever tijdig in plaats van last-minute. Maar de jonge doelgroep 15-19 jaar vindt het significant leuker om op vakantie nieuwe mensen te ontmoeten, verkiest shoppen boven een museumbezoek en doet het meest zijn best om er tijdens vakantie goed uit te zien in badkleding. Verre reizen worden vooral gemaakt door de doelgroep 20-34 jaar en het is ook deze groep die het meest gebruik maakt van vergelijkingssites voor vliegtickets. De doelgroep 35-49 jaar wil op vakantie vooral rust en ontspanning met het gezin en hoeft niet zo nodig nieuwe mensen te ontmoeten.

*Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve steekproef van 801 Nederlandse mannen en vrouwen tussen de 15 en 49 jaar, in opdracht van BrandDeli, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau NoTies.

Sluit nieuwsbericht