>

Power to the Kids: Grote rol van kinderen bij aankoopprocessen ouders

Wat zijn de belangrijkste inzichten uit het nieuwste Kidsonderzoek? 

Power to the Kids: Grote rol van kinderen bij aankoopprocessen ouders

Kids van nu nemen continu nieuwe informatie op en zijn op steeds vroegere leeftijd al actief op het gebied van media. Daarnaast hebben zij een sterke mening over merken en producten.

Deze generatie is sneller dan ooit. Ze pikken communicatie razendsnel op en zelfs de jonge kinderen weten al sneller dan hun ouders wat voor een ontwikkelingen er plaatsvinden op het gebied van nieuwe technologieën. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor merken? En hoe sterk is de impact van kinderen op het aankoopproces anno 2019?

RTL en BrandDeli voerden onderzoek* uit om inzicht te krijgen in het gedrag van deze jonge consumenten en de mogelijkheden hierin voor adverteerders. Hieruit blijkt dat kinderen echte influencers zijn. Ze hebben een sterke en vriendschappelijke band met hun ouders en zijn niet bang om hun mening te uiten. Kinderen laten deze mening ook vaak horen. Tijdens een dagje shoppen zijn zij regelmatig mee met hun ouders en ook tijdens het online shoppen kijken kinderen vaak mee.

En wanneer zij aanwezig zijn…beslissen zij ook mee over de aankopen! Kinderen beslissen in hoge mate mee over welk speelgoed en welke kleding wordt gekocht, maar zelfs in de categorieën elektronica, smartphones en automotive worden kinderen gehoord. Hoe ouder kinderen worden, hoe groter deze invloed wordt.

 

 

Kinderen vertellen ouders ook actief over merken en reclames waar zij zelf nog niet mee bekend waren. Een pakkende slogan of jingle wordt goed onthouden en de juiste inslag van humor en fun zorgt er zelfs voor dat kids jouw reclame sámen bespreken. Om ook onder kinderen zelf actie te creeëren is een duidelijke afzender hierbij noodzakelijk.

Tijd om het avontuur aan te gaan en die kleine bazen bekend te maken met jouw merk!

*Onafhankelijk onderzoeksbureau No Ties voerde in opdracht van RTL en BrandDeli onderzoek uit onder een representatieve steekproef van 1.115 Ouders met kinderen van 3 t/m 12 jaar oud.

Voor meer informatie, neem contact op met Cynthia Overeem, Marketing Research & Insights Specialist.

Klik hier om de whitepaper te downloaden.

Meer Research

Smart Home in ontwikkeling: handvaten voor communicatiestrategie

Smart Home in ontwikkeling (deel 1)

Smart Home in ontwikkeling (deel 2)