Twitter-inzet realiseert sterke uplift op bekendheid en imago Huawei

Twitter-inzet realiseert sterke uplift op bekendheid en imago Huawei

Twitter geldt als spreekbuis voor de TV-kijkende Nederlander. Via je Twitter-feed ben je direct op de hoogte van de meestbesproken TV-momenten. In een serie van meerdere onderzoeken gaat BrandDeli op zoek naar het antwoord op de vraag: wat is het effect van de inzet van Twitter naast TV?

Onderzoeksbureau Memo² deed in opdracht van Huawei en BrandDeli onderzoek naar deze vraag binnen de campagne voor de Huawei Mate20 Pro.* In de resultaten was een hoge mate van overlappend bereik zichtbaar tussen de TV- en Twitter-inzet. Het gecombineerde bereik bood een sterke uitgangspositie voor synergetische effecten op de resultaten van de Huawei-campagne.

De campagne realiseert een sterke uplift op zowel de spontane merkbekendheid (+49%) van Huawei als productbekendheid van de Huawei Mate20 Pro (+70%). De toevoeging van Twitter zorgt hierbij voor een significant sterkere uplift vergeleken met TV only. Ook de sterkste effecten op merkimago worden gerealiseerd wanneer men zowel met TV als met Twitter in contact is geweest.

Bij contact met de TV & Twitter-campagne wordt Huawei in hogere mate gezien als een merk die kwaliteit biedt (+99%) en innovatief is (+70%). Daarnaast wordt duidelijk dat de smartphones camera’s van goede kwaliteit hebben (+48%) en goede batterijduur (+95%). Deze samenwerking met Huawei laat wederom** zien dat de inzet van Twitter aanzienlijk kan bijdragen aan campagne-doelstellingen, zowel wat betreft bekendheid als het laden van specifieke imago-statements.

*Onafhankelijk onderzoeksbureau MeMo² deed onderzoek onder meer dan 500 respondenten op basis van verschillende Huawei-advertenties op Twitter en TV.

**Eerder in 2018 was een significante uplift zichtbaar van Twitter op TV binnen de Heineken campagne tijdens de Olympische spelen.

Twitter Huawei slide 2